Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

Ogļhidrāti uzturā

Ogļhidrāti uzturā

Kas jāzina par ogļhidrātiem? Ogļhidrāti ir mūsu galvenais enerģijas ieguves avots, kas ir veselīga uztura neatņemama sastāvdaļa, nodrošinot nozīmīgas barības vielas veselam organismam. Ne visi ogļhidrāti, kas tiek apēsti vai uzņemti ar šķidrumu, nonākot gremošanas traktā, gremošanas fermentu ietekmē tiek sadalīti līdz glikozei  un tā uzsūcas asinīs, tādēļ uzņemto ogļhidrātu veidam un daudzumam, kas ikdienā tiek patērēts, ir nozīmīga loma diabēta pārvaldībā un glikozes līmeņa asinīs kontrolēšanā. Kur un kādi ogļhidrāti sastopami pārtikas produktos? ..

Lasīt vairāk!
Ēdam veselīgāk: mīti par ēdienu, kurus vēl joprojām uzskata par patiesību

Ēdam veselīgāk: mīti par ēdienu, kurus vēl joprojām uzskata par patiesību

1. mīts: C vitamīns pasargās no saaukstēšanās. Patiesība: Pētījumi pierāda, ka C vitamīns nepasargā no iesnām un saaukstēšanās, izņemot maratonistus, slēpotājus un karavīrus, kas trenējas izdzīvošanas situācijām. 2. mīts: Ēdot selerijas, tiek dedzinātas vairāk kalorijas, nekā tās tiek uzņemtas. Patiesība: Tas ir mīts, ka selerijām piemīt “negatīvās” kalorijas, tomēr, saturot vien 10 kalorijas uz porciju, tās ir lielisks našķis, ja ir mērķis zaudēt svaru. 3. mīts: Pākšaugi ir jālieto reizē ar graudaugiem, lai tie piegādātu organismam ne..

Lasīt vairāk!
Ēdiena etiķešu jūklī: kā neapmaldīties un kam pievērst uzmanību!

Ēdiena etiķešu jūklī: kā neapmaldīties un kam pievērst uzmanību!

   Ēdiena etiķetes spēlē lielu lomu ēdienreižu plānošanā, kas īpaši nozīmīgi ir tieši cilvēkiem ar diabētu. Lai veiksmīgi izplānotu atbilstošu ēdienkarti savam dzīves veidam un varētu precīzi aprēķināt ogļhidrātu vai jebkuru citu uzturvielu daudzumu ēdienā, būtu vērtīgi izprast, ko nozīmē katra sadaļa pārtikas produkta etiķetē.    Produkta uzturvērtības tabula norāda uz enerģijas daudzumu, kas tiek uzņemts, patērējot 100 g konkrētā produkta. Izpētot šo tabulu var uzzināt arī olbaltumvielas, kopējo tauku un piesātināto tauku daudzumu, ogļh..

Lasīt vairāk!
Fiziskās aktivitātes un 1. tipa diabēts

Fiziskās aktivitātes un 1. tipa diabēts

   Nav noslēpums, ka regulāras fiziskās aktivitātes ir veids, kā uzlabot vispārējo veselības stāvokli – sakārtota nervu sistēma, stalta stāja un spēcīgs ķermenis – tās ir tikai dažas priekšrocības, ko sniedz regulāra izkustēšanās. Tomēr, pirms uzsākt jebkāda veida fiziskās aktivitātes – vai tā būtu sportošana, mājas uzkopšana vai darbi dārzā – cilvēkiem ar 1. tipa diabētu būtu nozīmīgi veikt dažus sagatavošanās darbus – sabalansējot insulīna devas ar pareizu un uzturvērtības ziņā precīzu daudzumu ēdiena, lai izvairītos ..

Lasīt vairāk!
Diabētam piemēroti ēdieni

Diabētam piemēroti ēdieni

Internetā bieži klejo saraksti ar “superēdieniem”, kas ikvienam būtu jāiekļauj savā uzturā. Tomēr ne visi no šiem produktiem ir piemēroti cilvēkiem ar diabētu. Esam sagatavojuši savu - diabētam piemērotu - sarakstu ar ēdieniem, kas lieliski papildinās ikdienas ēdienkarti. Sarakstā iekļautajiem ēdieniem piemīt zems glikēmiskais indekss (GI) un tie ir bagāti ar uzturvielām, kuru nereti trūkst tipiskai Rietumu diētai: •    kalciju, •    kāliju, •    šķiedrvielām, •    magniju, ..

Lasīt vairāk!
Labākie un sliktākie ēdieni, ja tev ir cukura diabēts

Labākie un sliktākie ēdieni, ja tev ir cukura diabēts

Cilvēki, kuriem ir cukura diabēts, lieliski zina, ka ēdienu izvēle ļoti ietekmē viņu veselību un pašsajūtu. Lasi, kurus produktus droši vari iekļaut savā ēdienkartē, bet no kuriem iesakām izvairīties. Cieti saturošie produkti. Labāk izvēlies pilngraudu produktus, brūnos rīsus vai vārītus saldos kartupeļus. Izvairies no baltajiem miltiem, frī kartupeļiem, baltmaizes vai konditorejas izstrādājumiem. Dārzeņi. Droši ēd visa veida svaigus, sautētus vai tvaicētus dārzeņus (izņemot kartupeļus un kukurūzu), kā arī salātlapas. Neaizraujies ar konservētiem vai svi..

Lasīt vairāk!