Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

Samazināsim sāls patēriņu uzturā

Samazināsim sāls patēriņu uzturā

Sāls ir vissenākā garšviela, kas savulaik bijusi gan maiņas, gan maksāšanas līdzeklis, tās dēļ pat izcēlušies nemieri. Tagad šādas kaislības ap sāli nevirmo. Taču sāļās garšvielas nozīme nav mazinājusies.  Veselīgam uzturam ir  nozīmīga loma diabēta, paaugstināta asinsspiediena un dažādu citu slimību novēršanā un mazināšanā. Izvēloties dažādību uzturā, iekļaujot tajā lielu daudzumu dārzeņu, augļu un pilngraudu produktu, var uzlabot veselību un uzlabot dzīves kvalitāti kopumā. Tomēr papildus veselīgas pārtikas izvēlei būtu saprātīgi ..

Lasīt vairāk!
10 ieteikumi gardām un veselīgām maltītēm

10 ieteikumi gardām un veselīgām maltītēm

Ja neesi pavārs un ar ēst gatavošanu esi uz “Jūs”, ēdiena, kas labi garšo un ir veselīgs, pagatavošana var sagādāt galvassāpes. Tomēr daži vienkārši ēdienreižu plānošanas un sagatavošanās padomi palīdzēs pagatavot veselīgu un garšīgu ēdienu, ko izbaudīs visa ģimene. 1. Velti dažas minūtes katru nedēļu, lai izplānotu savas maltītes. Tas ļaus saplānot ātras un vienkāršas maltītes trešdienās, kad bērniem ir futbola nodarbība, un vēlās vakariņas ceturtdienās, kad jādodas uz vecāku sapulci skolā. Iepriekšēja plā..

Lasīt vairāk!
Ogļhidrāti uzturā

Ogļhidrāti uzturā

Kas jāzina par ogļhidrātiem? Ogļhidrāti ir mūsu galvenais enerģijas ieguves avots, kas ir veselīga uztura neatņemama sastāvdaļa, nodrošinot nozīmīgas barības vielas veselam organismam. Ne visi ogļhidrāti, kas tiek apēsti vai uzņemti ar šķidrumu, nonākot gremošanas traktā, gremošanas fermentu ietekmē tiek sadalīti līdz glikozei  un tā uzsūcas asinīs, tādēļ uzņemto ogļhidrātu veidam un daudzumam, kas ikdienā tiek patērēts, ir nozīmīga loma diabēta pārvaldībā un glikozes līmeņa asinīs kontrolēšanā. Kur un kādi ogļhidrāti sastopami pārtikas produktos? ..

Lasīt vairāk!
Ēdam veselīgāk: mīti par ēdienu, kurus vēl joprojām uzskata par patiesību

Ēdam veselīgāk: mīti par ēdienu, kurus vēl joprojām uzskata par patiesību

1. mīts: C vitamīns pasargās no saaukstēšanās. Patiesība: Pētījumi pierāda, ka C vitamīns nepasargā no iesnām un saaukstēšanās, izņemot maratonistus, slēpotājus un karavīrus, kas trenējas izdzīvošanas situācijām. 2. mīts: Ēdot selerijas, tiek dedzinātas vairāk kalorijas, nekā tās tiek uzņemtas. Patiesība: Tas ir mīts, ka selerijām piemīt “negatīvās” kalorijas, tomēr, saturot vien 10 kalorijas uz porciju, tās ir lielisks našķis, ja ir mērķis zaudēt svaru. 3. mīts: Pākšaugi ir jālieto reizē ar graudaugiem, lai tie piegādātu organismam ne..

Lasīt vairāk!
Ēdiena etiķešu jūklī: kā neapmaldīties un kam pievērst uzmanību!

Ēdiena etiķešu jūklī: kā neapmaldīties un kam pievērst uzmanību!

   Ēdiena etiķetes spēlē lielu lomu ēdienreižu plānošanā, kas īpaši nozīmīgi ir tieši cilvēkiem ar diabētu. Lai veiksmīgi izplānotu atbilstošu ēdienkarti savam dzīves veidam un varētu precīzi aprēķināt ogļhidrātu vai jebkuru citu uzturvielu daudzumu ēdienā, būtu vērtīgi izprast, ko nozīmē katra sadaļa pārtikas produkta etiķetē.    Produkta uzturvērtības tabula norāda uz enerģijas daudzumu, kas tiek uzņemts, patērējot 100 g konkrētā produkta. Izpētot šo tabulu var uzzināt arī olbaltumvielas, kopējo tauku un piesātināto tauku daudzumu, ogļh..

Lasīt vairāk!
Fiziskās aktivitātes un 1. tipa diabēts

Fiziskās aktivitātes un 1. tipa diabēts

   Nav noslēpums, ka regulāras fiziskās aktivitātes ir veids, kā uzlabot vispārējo veselības stāvokli – sakārtota nervu sistēma, stalta stāja un spēcīgs ķermenis – tās ir tikai dažas priekšrocības, ko sniedz regulāra izkustēšanās. Tomēr, pirms uzsākt jebkāda veida fiziskās aktivitātes – vai tā būtu sportošana, mājas uzkopšana vai darbi dārzā – cilvēkiem ar 1. tipa diabētu būtu nozīmīgi veikt dažus sagatavošanās darbus – sabalansējot insulīna devas ar pareizu un uzturvērtības ziņā precīzu daudzumu ēdiena, lai izvairītos ..

Lasīt vairāk!