Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns, kas atrodams dažādos pārtikas produktos, kā arī tiek radīts, ķermenim reaģējot uz sauli, ne vienmēr tiek novērtēts atbilstoši tā lielajai nozīmei ķermeņa veselībā. Tas ne tikai saglabā kaulu, zobu un locītavu veselību, bet arī palīdz imūnsistēmai. Pētījumā, kurā piedalījās 40 000 gados vecāki cilvēki, tika atklāts, ka regulāra D vitamīna lietošana samazina gūžas un mugurkaula lūzumu skaitu par 20 procentiem. Drīzumā šī taukos šķīstošā vitamīna daudzums organismā varētu tikt atzīts par veselībai tikpat svarīgu rādītāju kā veselīgs holesterīna lī..

Lasīt vairāk!
Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Slimojot ar diabētu, piemērotu ēdienu izvēle ir īpaši nozīmīga – ogļhidrātu daudzums, kas tiek uzņemts ar pārtiku, vistiešākajā veidā ietekmē cukura līmeni asinīs. Tomēr svarīgi atcerēties, ka arī dzērienu izvēlē jāpievērš pastiprināta uzmanība vairākiem faktoriem, kuri spēj ietekmēt mūsu veselības stāvokli. Pirmkārt, jāpatur prātā, kā dzēriena sastāvs ietekmēs cukura līmeni asinīs – vai tas satur vienkāršos cukurus, un, otrkārt, jānoskaidro kaloriju daudzums attiecīgajā šķidrumā. Ūdens Kad domājam par dzērienu izvēli, ūdens būs labākā opcij..

Lasīt vairāk!
5 piemērotākie vingrinājumi

5 piemērotākie vingrinājumi

Slimojot ar diabētu, der atcerēties, ka fiziskās aktivitātes nāks Jums par labu. Sportojot mazinās stresa līmenis, kā arī pazeminās cukura līmenis asinīs. Cik daudz treniņu ir vajadzīgs tieši Jums? Cilvēkiem ar cukura diabētu Nacionālais veselības institūts (NIH) katru nedēļu iesaka nodarboties vismaz 150 minūtes ar aerobas slodzes vingrinājumiem. Amerikas Diabēta asociācija uzskata, ka vingrojumi cilvēkiem ar diabētu ir ļoti svarīgi, kā arī iesaka vingrot katru otro, trešo dienu un neizlaist vairāk kā divas dienas bez kustībām. Ir daudz dažādu vingrinājumu, kas palīdz uzla..

Lasīt vairāk!
Skaitām soļus jeb veids, kā pastaigājoties varam uzlabot veselību!

Skaitām soļus jeb veids, kā pastaigājoties varam uzlabot veselību!

Vai zinājāt, ka 38 minūšu pastaiga jeb 4400 soļu dienā uzlabo veselību un palīdz kontrolēt diabētu? Pētījumā, kura laikā tika mērīts, cik daudz nepieciešams nostaigāt, lai uzlabotu veselības stāvokli cilvēkiem ar 2. tipa diabētu, tika pierādīts, ka 38 minūšu pastaiga dienā (aptuveni 3,5 km vai 4400 soļi) ir pietiekami, lai varētu gūt nozīmīgus veselības uzlabojumus, pat tad, ja netika zaudēts ķermeņa kopējais svars. Pētījuma dalībnieki uzlaboja savu kopējo hemoglobīna A1C līmeni par 0,4 procentiem, samazināja sirds slimību risku, uzlabojot holesterīna un triglicerīdu..

Lasīt vairāk!
Samazināsim sāls patēriņu uzturā

Samazināsim sāls patēriņu uzturā

Sāls ir vissenākā garšviela, kas savulaik bijusi gan maiņas, gan maksāšanas līdzeklis, tās dēļ pat izcēlušies nemieri. Tagad šādas kaislības ap sāli nevirmo. Taču sāļās garšvielas nozīme nav mazinājusies.  Veselīgam uzturam ir  nozīmīga loma diabēta, paaugstināta asinsspiediena un dažādu citu slimību novēršanā un mazināšanā. Izvēloties dažādību uzturā, iekļaujot tajā lielu daudzumu dārzeņu, augļu un pilngraudu produktu, var uzlabot veselību un uzlabot dzīves kvalitāti kopumā. Tomēr papildus veselīgas pārtikas izvēlei būtu saprātīgi ..

Lasīt vairāk!
10 ieteikumi gardām un veselīgām maltītēm

10 ieteikumi gardām un veselīgām maltītēm

Ja neesi pavārs un ar ēst gatavošanu esi uz “Jūs”, ēdiena, kas labi garšo un ir veselīgs, pagatavošana var sagādāt galvassāpes. Tomēr daži vienkārši ēdienreižu plānošanas un sagatavošanās padomi palīdzēs pagatavot veselīgu un garšīgu ēdienu, ko izbaudīs visa ģimene. 1. Velti dažas minūtes katru nedēļu, lai izplānotu savas maltītes. Tas ļaus saplānot ātras un vienkāršas maltītes trešdienās, kad bērniem ir futbola nodarbība, un vēlās vakariņas ceturtdienās, kad jādodas uz vecāku sapulci skolā. Iepriekšēja plā..

Lasīt vairāk!