Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

Uzturs vasarā un diabēts

Uzturs vasarā un diabēts

Tagad, kad vasara lutina ar patīkamiem laikapstākļiem un vakari kļūst garāki, maltītes bieži vien tiek ieturētas ārpus mājas. Arī dārza ballītes, pludmales dienas un pat festivālu baudīšana ģimenes un draugu pavadībā nav retums. Sākot ar neveselīgu ēdienu kārdinājumu, līdz pat karstuma izraisītām glikozes līmeņa svārstībām asinīs - cukura diabēta pacientiem dažādas vasarai tipiskas aktivitātes sagādā virkni izaicinājumu. Lai diabēts nebūtu šķērslis labai laika pavadīšanai arī karstajā gadalaikā, iepazīstieties ar mūsu padomiem veselības saglabāšanai. Karstumā - ..

Lasīt vairāk!
Šokolādes kārumi Lieldienās jeb veselīgi šokolādes ēšanas ieteikumi

Šokolādes kārumi Lieldienās jeb veselīgi šokolādes ēšanas ieteikumi

Lieldienas, tāpat kā vairums svētku, ir laiks ģimenei, draugiem, priekam un ēdienam, tai skaitā šokolādei. Laikā, kad veikalu plaukti piepildīti ar kārdinošām šokolādes Lieldienu olām, laiks uzzināt, kā svētku laikā ievērot sabalansētu diētu un patērēt gardo izstrādājumu veselīgākā veidā. Ne tikai diabēta pacientiem, bet visiem, kuri seko savai labklājībai, galvenais nosacījums, lai šokolādes baudīšana neietekmētu veselības stāvokli, ir mērenība un savaldīšanās. Tas nozīmē, ka šokolāde jāatstāj īpašiem gadījumiem, nevis jāizmanto bada ..

Lasīt vairāk!
D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns, kas atrodams dažādos pārtikas produktos, kā arī tiek radīts, ķermenim reaģējot uz sauli, ne vienmēr tiek novērtēts atbilstoši tā lielajai nozīmei ķermeņa veselībā. Tas ne tikai saglabā kaulu, zobu un locītavu veselību, bet arī palīdz imūnsistēmai. Pētījumā, kurā piedalījās 40 000 gados vecāki cilvēki, tika atklāts, ka regulāra D vitamīna lietošana samazina gūžas un mugurkaula lūzumu skaitu par 20 procentiem. Drīzumā šī taukos šķīstošā vitamīna daudzums organismā varētu tikt atzīts par veselībai tikpat svarīgu rādītāju kā veselīgs holesterīna lī..

Lasīt vairāk!
Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Slimojot ar diabētu, piemērotu ēdienu izvēle ir īpaši nozīmīga – ogļhidrātu daudzums, kas tiek uzņemts ar pārtiku, vistiešākajā veidā ietekmē cukura līmeni asinīs. Tomēr svarīgi atcerēties, ka arī dzērienu izvēlē jāpievērš pastiprināta uzmanība vairākiem faktoriem, kuri spēj ietekmēt mūsu veselības stāvokli. Pirmkārt, jāpatur prātā, kā dzēriena sastāvs ietekmēs cukura līmeni asinīs – vai tas satur vienkāršos cukurus, un, otrkārt, jānoskaidro kaloriju daudzums attiecīgajā šķidrumā. Ūdens Kad domājam par dzērienu izvēli, ūdens būs labākā opcij..

Lasīt vairāk!
5 piemērotākie vingrinājumi

5 piemērotākie vingrinājumi

Slimojot ar diabētu, der atcerēties, ka fiziskās aktivitātes nāks Jums par labu. Sportojot mazinās stresa līmenis, kā arī pazeminās cukura līmenis asinīs. Cik daudz treniņu ir vajadzīgs tieši Jums? Cilvēkiem ar cukura diabētu Nacionālais veselības institūts (NIH) katru nedēļu iesaka nodarboties vismaz 150 minūtes ar aerobas slodzes vingrinājumiem. Amerikas Diabēta asociācija uzskata, ka vingrojumi cilvēkiem ar diabētu ir ļoti svarīgi, kā arī iesaka vingrot katru otro, trešo dienu un neizlaist vairāk kā divas dienas bez kustībām. Ir daudz dažādu vingrinājumu, kas palīdz uzla..

Lasīt vairāk!
Skaitām soļus jeb veids, kā pastaigājoties varam uzlabot veselību!

Skaitām soļus jeb veids, kā pastaigājoties varam uzlabot veselību!

Vai zinājāt, ka 38 minūšu pastaiga jeb 4400 soļu dienā uzlabo veselību un palīdz kontrolēt diabētu? Pētījumā, kura laikā tika mērīts, cik daudz nepieciešams nostaigāt, lai uzlabotu veselības stāvokli cilvēkiem ar 2. tipa diabētu, tika pierādīts, ka 38 minūšu pastaiga dienā (aptuveni 3,5 km vai 4400 soļi) ir pietiekami, lai varētu gūt nozīmīgus veselības uzlabojumus, pat tad, ja netika zaudēts ķermeņa kopējais svars. Pētījuma dalībnieki uzlaboja savu kopējo hemoglobīna A1C līmeni par 0,4 procentiem, samazināja sirds slimību risku, uzlabojot holesterīna un triglicerīdu..

Lasīt vairāk!