Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

Ko celsim galdā Lieldienās

Ko celsim galdā Lieldienās

Pavisam tuvu pavasara saulainākie svētki – Lieldienas!  Kā jau katros svētkos, arī Lieldienās mēs liekam galdā dažādus gardumus. Lieldienu galdā gan jābūt apaļas formas ēdieniem. Ēdienu liek apaļas formas traukos un dekorē pēc iespējas krāsaināk. Tradicionāli Lieldienās ir dažādi ēdieni ar olām — tās noteikti ēd vārītas, izmanto salātos vai pilda. Lieldienās neiztikt bez olu krāsošanas, kaulēšanās un ēšanas!  Ola ir īsts spēka avots, kas ziemas novārdzinātajiem cilvēkiem reiz deva daudz noderīgu uzturvielu. Dažādas pasaules valstīs ir at&..

Lasīt vairāk!
Sabalansēta vakariņu recepte

Sabalansēta vakariņu recepte

Kāpēc gan diabēta pacientam būtu jāaprobežojas ar vienveidīgu un garlaicīgu uzturu tikai baiļu vai šaubu dēļ. Ir tiešām daudz gardu recepšu, kas ļauj ikvienam, arī diabēta pacientam, tikt pie neaizmirstama garšas baudījuma, turklāt saglabājot nepieciešamo uzturvielu daudzumu. Pats labākais – šī recepte pārsteigs arī tavus draugus un ģimeni pat tad, ja viņi nav diabēta pacienti! Neierobežo sevi – izmēģini gastronomiskās izvirtības arī savā virtuvē! Citrona vista grieķu gaumē Sastāvdaļas: 4 vistu krūtiņas bez kauliem un ādas 2 ē..

Lasīt vairāk!
PADOMI ĒDOT ĀRPUS MĀJĀM

PADOMI ĒDOT ĀRPUS MĀJĀM

Cukura diabēts nebūt nav iemesls, kāpēc būtu jāatsakās ieturēt maltītes ārpus mājas. Ja regulāri ietur maltītes ārpus mājas, vienkārši īpaša uzmanība jāpievērš ēdienu izvēlei un porcijas izmēriem. Tā var kontrolēt ne tikai diabētu, bet arī savu svaru. Neierobežo savu baudījumu, domājot, ka nepieciešams doties uz īpašu restorānu vai ēst īpašas maltītes diabēta dēļ. Tikai uzdrīkstoties atklāsi, ka daudzi restorāni un cita veida ēstuves piedāvā ēdienus, kas ir piemēroti veselīgai maltītei. Lielākā daļa arī novērtēs tavu drosmi un labprāt palīdzēs, ja ē..

Lasīt vairāk!
Draudzīgi rudens ēdieni

Draudzīgi rudens ēdieni

Laikam kļūstot arvien aukstākam, ikdienas ēdienkartei tiek pievienoti dažādi jauni sezonālie produkti. Jāpatur prātā, ka dažādi rudenī iemīļoti ēdieni, piemēram, ābolu pīrāgs, var saturēt lielu cukura daudzumu un ogļhidrātus, kas ietekmēs diabēta pacientu centienus uzturēt veselīgu cukura līmeni asinīs. Arī tādi tipiski rudens ēdieni kā kartupeļu biezenis, krēmzupas un dažādi maizes ēdieni var pārlieku paaugstināt glikozes līmeni. Aukstais laiks, īsākas dienas un svētku sezonas tuvošanās bieži vien veicina atvadas no aktīva dzīvesveida un svaigi gatavota ēdiena, atsākot filmu baudī&s..

Lasīt vairāk!
Superēdieni diabēta pacientiem

Superēdieni diabēta pacientiem

Sastādot veselīgu ikdienas ēdienkarti, jāpatur prātā, ka ir daudz un dažādu vērtīgu ēdienu, kuru sastāvs ir bagāts ar vitamīniem, minerālvielām un šķiedrvielām. Starp šiem ēdieniem ir dārzeņi ar zemu ogļhidrātu un kaloriju daudzumu, augļi, pākšaugi, rieksti, sēklas un pilngraudu produkti.             Jēdzienu “superēdiens” izmanto dažādi pārtikas un dzērienu ražotāji ar mērķi tos reklamēt kā veselību uzlabojošus produktus, taču šim vārdu savienojumam nav oficiālas definīcijas. Parasti &ldqu..

Lasīt vairāk!
Seminārs par aktīvu dzīvesveidu

Seminārs par aktīvu dzīvesveidu

Latvijas Diabēta federācija un Rīgas Diabēta biedrība aicina rīdziniekus ar 1. tipa cukura diabētu uz informatīvo semināru par aktīvu dzīvesveidu sestdien, 26. maijā, viesnīcā “Monika Hotel”, Rīgā. Seminārā Rīgas Stradiņa universitātes profesore, endokrinoloģe Ilze Konrāde skaidros, kas jāņem vērā pacientiem ar 1. tipa diabētu dažādu fizisko aktivitāšu laikā un kā izvairīties no nevēlamām glikozes līmeņa svārstībām. Savukārt rehabilitologs Matīss Mežals stāstīs par dažādiem fizisko aktivitāšu veidiem un kā efektīvi plānot savas aktivitātes. Pasākumā piedalīsies ar..

Lasīt vairāk!