Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Uzturs & aktivitāte

Kā ietaupīt naudu, bet ēst veselīgi ziemā: 4 noderīgi padomi

Kā ietaupīt naudu, bet ēst veselīgi ziemā: 4 noderīgi padomi

Kā ietaupīt naudu, bet nezaudēt veselīgos ieradumus ziemas laikā? Šāds jautājums ir aktuāls ne vienai vien personai ar diabētu. Lai palīdzētu Tev plānot ikdienas tēriņus, laiks mainīt paradumus un ieviest noderīgus risinājumus, kas palīdzēs arī ietaupīt! 1. Plāno pirms dodies uz veikalu Pirms došanās uz veikalu, lai iepirktu pārtikas produktus, veic vairākas darbības, lai iepirktos pēc iespējas efektīvāk: paredzi budžetu. Nosaki noteiktu naudas summu, piemēram, nedēļas griezumā, kuras ietvaros iegādāties pārtikas preces. Tas palīdzēs gan plānot tēriņus, gan ierobežot ..

Lasīt vairāk!
Vasarīga recepte ikvienam

Vasarīga recepte ikvienam

Cukīni, ko itāļi sauc par itāļu kabaci, bet mēdz dēvēt arī par vasaras ķirbi, pēc sastāva ir ļoti tuvs kabacim. Šis dārzenis ir labi sagremojams.  Tiem, kas skaita kalorijas, cukīni ir īsts atradums , jo  100 g satur tikai 16 kcal un 1 g šķiedrvielu, tā miza ir plāna un maiga, tāpēc to nav vajadzības mizot. Cukīni var ēst pat svaigus, pievienojot svaigu dārzeņu un zaļiem lapu salātiem, tos var sagriezt salmiņos un kopā ar mērcīti ēst svaigus. Cukīni garša ir maiga un izsmalcināta. To var arī grilēt un izmantot pamatēdienam. Tā  termiskai apstrādei nepiecie&s..

Lasīt vairāk!
Uztura terapija diabēta pacientiem

Uztura terapija diabēta pacientiem

Liene Sondore, uztura speciāliste, veselības zinātņu maģistre uzturzinātnē Uzturs mūsu ikdienā ir tik pašsaprotams, ka nereti nenovērtējam tā nozīmību veselības saglabāšanā.  Pilnvērtīgas, plānotas ēdienreizes, kas ir pakārtotas ikdienas ritmam, fiziskajām aktivitātēm un noteikti, zāļu lietošanai, ir viens no diabēta kontroles pamatiem.  Varētu teikt, ka tas ir arī grūtākais etaps, jo ir jāplāno iepirkumi, jāgatavo veselīgi, varbūt pat ir jāmaina attieksme pret ēdienu. Iekļaujot veselīgas ēšanas pamatprincipus savā ikdienā, ilgtermiņā ievērosiet, ka ..

Lasīt vairāk!
KĀ DIABĒTA PACIENTAM VESELĪGI PALIELINĀT SVARU?

KĀ DIABĒTA PACIENTAM VESELĪGI PALIELINĀT SVARU?

Ne visiem diabēta pacientiem ir jāzaudē svars. Dažiem cilvēkiem ir tieši pretēja problēma – kilogrami vienkārši nenāk klāt. Šādā gadījumā arī saldējuma porcija, lai gan kalorijām bagāts avots, tomēr nebūs īstais veids cilvēkam ar diabētu, lai piepildītu savu mērķi sasniegt nepieciešamo svaru. Pirms tiek runāts par dažām veselībai nekaitīgām svara pieauguma stratēģijām, ir svarīgi pārliecināties, vai centieni pievienot dažus kilogramus netiek sabotēti no nekontrolējama glikozes līmeņa asinīs. Ja glikozes līmenis ir ļoti augsts, visām papildu kalorijām nebūs ..

Lasīt vairāk!
Ko celsim galdā Lieldienās

Ko celsim galdā Lieldienās

Pavisam tuvu pavasara saulainākie svētki – Lieldienas!  Kā jau katros svētkos, arī Lieldienās mēs liekam galdā dažādus gardumus. Lieldienu galdā gan jābūt apaļas formas ēdieniem. Ēdienu liek apaļas formas traukos un dekorē pēc iespējas krāsaināk. Tradicionāli Lieldienās ir dažādi ēdieni ar olām — tās noteikti ēd vārītas, izmanto salātos vai pilda. Lieldienās neiztikt bez olu krāsošanas, kaulēšanās un ēšanas!  Ola ir īsts spēka avots, kas ziemas novārdzinātajiem cilvēkiem reiz deva daudz noderīgu uzturvielu. Dažādas pasaules valstīs ir at&..

Lasīt vairāk!
Sabalansēta vakariņu recepte

Sabalansēta vakariņu recepte

Kāpēc gan diabēta pacientam būtu jāaprobežojas ar vienveidīgu un garlaicīgu uzturu tikai baiļu vai šaubu dēļ. Ir tiešām daudz gardu recepšu, kas ļauj ikvienam, arī diabēta pacientam, tikt pie neaizmirstama garšas baudījuma, turklāt saglabājot nepieciešamo uzturvielu daudzumu. Pats labākais – šī recepte pārsteigs arī tavus draugus un ģimeni pat tad, ja viņi nav diabēta pacienti! Neierobežo sevi – izmēģini gastronomiskās izvirtības arī savā virtuvē! Citrona vista grieķu gaumē Sastāvdaļas: 4 vistu krūtiņas bez kauliem un ādas 2 ē..

Lasīt vairāk!