Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Aktualitātes

5 ieteikumi pirms došanās uz pasākumu ārpus mājas

5 ieteikumi pirms došanās uz pasākumu ārpus mājas

Ja slimojam ar cukura diabētu, ikdienā ne mazums laika nākas veltīt savas veselības uzmanīšanai. Taču arī apmeklējot sabiedriskus pasākumus ārpus mājām un komforta zonas, jābūt uzmanīgiem. Kā rīkoties, lai nezaudētu diabēta kontroli un nepakļautu sevi straujām un nevēlamām glikozes līmeņa svārstībām, būs atkarīgs no pasākuma tipa, ilguma un vietas. Piemēram, došanās uz mājas ballīti neprasīs tik lielu sagatavošanos, kā brīvdabas festivāla apmeklējums trīs dienu garumā. Tomēr vienmēr ir vērts paturēt prātā: neatkarīgi no situācijas diabētam nav Jūs jāattur no jautru un soci..

Lasīt vairāk!
D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns veselībai un dzīves kvalitātei

D vitamīns, kas atrodams dažādos pārtikas produktos, kā arī tiek radīts, ķermenim reaģējot uz sauli, ne vienmēr tiek novērtēts atbilstoši tā lielajai nozīmei ķermeņa veselībā. Tas ne tikai saglabā kaulu, zobu un locītavu veselību, bet arī palīdz imūnsistēmai. Pētījumā, kurā piedalījās 40 000 gados vecāki cilvēki, tika atklāts, ka regulāra D vitamīna lietošana samazina gūžas un mugurkaula lūzumu skaitu par 20 procentiem. Drīzumā šī taukos šķīstošā vitamīna daudzums organismā varētu tikt atzīts par veselībai tikpat svarīgu rādītāju kā veselīgs holesterīna lī..

Lasīt vairāk!
Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Dzērieni un diabēts - ko es drīkstu dzert?

Slimojot ar diabētu, piemērotu ēdienu izvēle ir īpaši nozīmīga – ogļhidrātu daudzums, kas tiek uzņemts ar pārtiku, vistiešākajā veidā ietekmē cukura līmeni asinīs. Tomēr svarīgi atcerēties, ka arī dzērienu izvēlē jāpievērš pastiprināta uzmanība vairākiem faktoriem, kuri spēj ietekmēt mūsu veselības stāvokli. Pirmkārt, jāpatur prātā, kā dzēriena sastāvs ietekmēs cukura līmeni asinīs – vai tas satur vienkāršos cukurus, un, otrkārt, jānoskaidro kaloriju daudzums attiecīgajā šķidrumā. Ūdens Kad domājam par dzērienu izvēli, ūdens būs labākā opcij..

Lasīt vairāk!
Rīgas Diabēta biedrības aktualitātes.

Rīgas Diabēta biedrības aktualitātes.

Rīgas Diabēta biedrība mainījusi savu adresi un ar šo gadu atrodas Daugavgrīvas ielā – 68A, Rīgā. Katru trešdienu no plkst 11 līdz 14 pie Rīgas Diabēta biedrībā personas ar diabētu var saņemt informāciju par glikometriem un cukura mērīšanu, nomainīt veco glikometru pret jaunu, modernāku un precīzāku, iemācīties, kā pareizi pašam ar izmērīt savu cukura līmeni asinīs, saņemt diabēta dienasgrāmatu, hipoglikēmiju drošības kartiņu un citus jaunākos informatīvos materiālus, kā arī pēdējos  žurnāla “Saule” numuriņus. Visus, kas vēli..

Lasīt vairāk!
Vai Jūsu bērnam draud 2. tipa diabēts?

Vai Jūsu bērnam draud 2. tipa diabēts?

Sākotnēji saslimšana ar 2. tipa diabētu tika diagnosticēta vienīgi pieaugušajiem, tomēr aizvien biežāk tiek reģistrēti saslimšanas gadījumi arī bērniem. Diabēta straujajā izplatībā daļēji vainojams neveselīgs uzturs un sportisko aktivitāšu trūkums, tomēr daži bērni šim riskam ir pakļauti vairāk nekā citi. Kas nosaka, vai Jūsu bērns ir riska grupā, un kā samazināt šo risku līdz minimumam? Saskaņā ar nesen veiktu pētījumu (http://www.nejm.org/doi/10.1056/NEJMoa1610187), kas publicēts “New England Journal of Medicine”, laika posmā no 2000. ..

Lasīt vairāk!
5 piemērotākie vingrinājumi

5 piemērotākie vingrinājumi

Slimojot ar diabētu, der atcerēties, ka fiziskās aktivitātes nāks Jums par labu. Sportojot mazinās stresa līmenis, kā arī pazeminās cukura līmenis asinīs. Cik daudz treniņu ir vajadzīgs tieši Jums? Cilvēkiem ar cukura diabētu Nacionālais veselības institūts (NIH) katru nedēļu iesaka nodarboties vismaz 150 minūtes ar aerobas slodzes vingrinājumiem. Amerikas Diabēta asociācija uzskata, ka vingrojumi cilvēkiem ar diabētu ir ļoti svarīgi, kā arī iesaka vingrot katru otro, trešo dienu un neizlaist vairāk kā divas dienas bez kustībām. Ir daudz dažādu vingrinājumu, kas palīdz uzla..

Lasīt vairāk!