Zvani uz bezmaksas informatīvo tālruni 
un uzzini vairāk par valsts garantēto veselības aprūpi!

8000 1234

Aktualitātes

Saldinātāji, kas ieteicami cilvēkiem ar diabētu

Saldinātāji vai cukura aizstājēji ar zemu kaloriju daudzumu ļauj baudīt saldus ēdienus un dzērienus arī cilvēkiem ar cukura diabētu, neietekmējot viņu cukura līmeni asinīs. Tuvojoties svētkiem, kad ikviens vēlas galdā celt iemīļotākās, gardākās maltītes visai ģimenei, šis kļūst īpaši aktuāli. Cukura aizstājēju klāsts ir plašs, un katram no tiem ir savi plusi un mīnusi. Kādas alternatīvas eksistē? Uzzini turpinājumā!

Kontrole cukura līmenim asinīs ir svarīga!

Cilvēkiem ar cukura diabētu ir jāpievērš īpaša piesardzība, lai izvairītos no cukura līmeņa paaugstināšanās asinīs. Kontrolēt cukura līmeni asinīs ir svarīgi tādēļ, lai izvairītos no smagākām diabēta komplikācijām, tostarp nervu bojājumiem un sirds un asinsvadu slimībām.

Alternatīvu saldinātāju izvēle ir viens no veidiem, kā uzturā un dzērienos saglabāt saldumu. Tomēr ne visi alternatīvie saldinātāji ir labas iespējas cilvēkiem ar cukura diabētu. Piemēram, agaves sīrups, kas nodrošina lielāku kaloriju uzņemšanu nekā galda cukurs.

3 saldinātāji, kas ir draudzīgi cilvēkiem ar cukura diabētu

Šajā rakstā sniegsim ieteikumus trīs mazkaloriju saldinātājiem, ko iespējams iekļaut uzturā cilvēkiem ar cukura diabētu. Lasi un uzzini!

1. Stēvija

Šī ir visbiežāk izmantotā alternatīva ierastajam cukuram. Stēvija ir dabīgs saldinātājs, kas tiek iegūts no Stevia rebaudiana auga. Tās sastāvā esošā viela – steviozīds – ir aptuveni 300 reizes saldāks nekā saharoze vai galda cukurs.

Kas ir svarīgi – stēviju iegādāties iespējams arī pārtikas veikalos, kas neapgrūtina iepirkšanās paradumus. Kā arī, tā ir karstumizturīga, kas nozīmē, ka cepot vai pievienojot to karstiem dzērieniem, stēvija nezaudēs saldumu.

Tomēr stēvijai ir vairāki plusi un mīnusi, kas cilvēkiem ar cukura diabētu būs jāapsver, izvēloties piemērotāko saldinātāju. Šis saldinātājs nesatur kalorijas un nepalielina cukura līmeni asinīs, tomēr tas bieži ir dārgāks nekā citi cukura aizstājēji tirgū, kā arī tam ir īpatnēja piegarša, kas ne visiem var patikt.

2. Canderel

Canderel cukura aizvietotāji un saldinātāji satur vairākas reizes mazāk kaloriju, nekā tas ir galda cukurā. Tie ir piemēroti kā aukstu, tā karstu ēdienu pagatavošanā, jo nezaudē saldumu, tādēļ šī izvēle būs piemērota svētku galdam, pagatavojot kā ceptus, tā svaigus našķus visai ģimenei.

Šī saldinātāja priekšrocība ir dažādā lietojamība un fakts, ka tam nav jūtama pēcgarša, tomēr jāņem vērā, ka Canderel cena ir salīdzinoši augsta, kā arī iespējas to iegādāties var būt ierobežotas.

3. Sukraloze

Gatavojot ceptus ēdienus, cilvēki cukura vietā var lietot sukralozi. Šis saldinātājs ir mākslīgi radīts, un to izgatavo no saharozes. Tas ir ~600 reizes saldāks nekā galda cukurs, kā arī, līdzīgi kā citi saldinātāji, satur maz kalorijas.

Šis ir viens no biežāk lietotajiem mākslīgajiem saldinātājiem, un, kas ir svarīgi – tas ir karstumizturīgs, kas nozīmē, ka lieliski noderēs, gatavojot saldus našķus svētku galdam! Daudzi citi saldinātāji karstas temperatūras ietekmē zaudē saldumu, taču ar sukralozi tas nenotiek, tāpēc tā lieliski piemērota cepšanai vai pievienošanai karstiem dzērieniem.

Lai arī tai ir vairāki pozitīvie aspekti, jāņem vērā, ka tā līdz galam nav tikusi izpētīta, lai noteiktu tās ietekmi uz veselību. Lai arī sukraloze atzīta par labu esam, pastāv pētījumi, kas to apšauba.

Saldinātāji, kas aizstāj ierasto galda cukuru, noder ikvienam cukura diabēta slimniekam. Tuvojoties svētkiem, palutini sevi, taču tajā pašā laikā arī neaizmirsti par savu veselību, izvēlotos piemērotus produktus!